Laponia, Rovaniemi este o destinație turistică, mai ales de iarnă, care a luat avânt în ultimii ani și pentru români. Agențiile de turism se întrec în oferte, care mai de care am atrăgătoare, iar imaginile prezentate sunt cu adevărat „instagramabile”. Încet românii și-au luat inima în dinți și au început să-și rezerve vacanțe în „Satul lui Moș Crăciun”. Ce au găsit acolo?… este discutabil.
Am stat de vorbă cu persoane care, după ce s-au întors din Rovaniemi, o excursie pe care au plătit și 3.000 de euro de persoană, au spus doar „Da, a fost frumos, trebuie să mergi acolo, mai ales cu copiii!”. Nu au detaliat și nu am simțit, din partea lor, același extaz ca la excursiile anterioare în locuri exotice.
O singură pesoană a avut curaj și mi-a spus: „Măi, a fost drăguț, dar n-aș mai merge! Din punct de vedere financiar nu merită, clar, ce să zic… Mă simt și prost să spun că am dat atâția bani pentru un fâs!”.
Influencerii care merg în excursii plătite ca mai apoi să scrie, adică nu scot bani din propriul buzunar pentru acestea, nu-s de luat în calcul. Nu poți să te iei după opinia lor pentru că nu este reală. Una este să mergi într-un loc gratis și alta să scoți 3.000 de euro. Normal că, dacă e gratis, totul pare mai frumos și ai pretenții mai mici decât dacă plătești pentru excursia respectivă.
Din păcate, unii nici măcar nu specifică pe site-urile proprii că nu și-au plătit respectiva excursie și induc, astfel, cititorii în eroare. Dar, probabil, că așa funcționează lucrurile… ce să zic…
În mediul online oamenii au început să se plângă de Rovaniemi
Treptat însă, au apărut oameni curajoși, care și-au plătit excursiile, și care au început să mărturisească, în mediul online, decepțiile pe care le-au avut cu privire la excursiile în Satul lui Moș Crăciun de la Rovaniemi.
„Rovaniemi ni s-a părut că este un Bran de Finlanda, mult marketing și tot satul construit în jurul unei idei simple: generarea de bani”, a apărut o părere pe dailydriven.ro.
„Vrei să mergi 5 minute cu sania cu reni într-o zonă îngrădită din sat, minim 35 de euro. Vrei să pună copilul mâna pe ren, trebuie să plătești bilet pentru două persoane, să te plimbi 5 minute cu sania și la final să pui mâna pe ren.
Vrei cu câinii, 200 de euro de persoană.
Vrei la Moșu, 200 de euro de familie (1 copil și un adult), trebuie să iei în considerare și frigul extrem pentru că vei sta la o coadă de minim 1 oră”, mai scrie aceeași sursă.
„Pentru mine toate acestea au fost mai mult o dezamăgire decât prilej de încântare, de fapt o fabrică turistică de produs bani! (…) Nu am văzut nimic special, deosebit sau mai frumos decât ornamentele și decorațiunile de la noi de la Jumbo sau de prin malluri de sărbători!”, este părerea unui alt turist, exprimată pe un site de impresii de vacanță.
Corina Băcanu, de la Kiss FM, a fost și ea dezamăgită
Într-o postare pe Facebook și Instagram, Corina Băcanu Călărașu, cea care realizează matinalul de la Kiss FM, a dezvăluit și ea cât a fost de dezamăgită de Ținutul lui Moș Crăciun.
„(…) A doua harneală în care am crezut, a fost imaginea Laponiei vândută pe Insta. În realitate, Satul lui Moș Crăcilă din Rovaniemi e un târg de Crăciun ca la Viena, varianta Urziceni.
Laponia e prima țeapă pe care o iau de pe Instagram.
Apropo, copilul, care nu crede în Moș, nu a crezut niciodată, a fost primul care a zis că vrea înapoi acasă, la București. Și pentru el am venit. De fapt, am venit de proști”, a fost postarea Corinei.
Că o fi așa, că n-o fi… părerile, mai ales în ultima vreme, tind să fie negative în ceea ce privește această destinație turistică. Este alegerea fiecăruia pe ce dă banii, în ce vacanță pleacă dar, uneori, realitatea și ceea ce prezintă agențiile de turism, nu au nicio legătură. Aparent, la fel este și Rovaniemi. Cei care ați fost, ce părere aveți? Este sau nu așa?